top of page

Liebster Award

Genomineerd!

Onlangs kreeg ik een nominatie voor De Liebster Award in de schoot geworpen; wat was (en ben) ik blij! Ik kon het wel van de daken schreeuwen en deed dat dus ook. Al snel vroegen mensen ‘wat win je er dan mee?’. Uh…niks dus.

De Liebster Award wordt niet vergezeld door een bronzen beeldje, plaque of cheque, maar het is wel erkenning van een mede blogger dat jouw blog er mag zijn. Dat dit compliment van Meoverme.com kwam deed me dubbel goed, want wat maakt Me een prachtig blog over het Arabisch schiereiland!

Tien lastige vragen

Een van de tegenprestaties die aan deze nominatie kleven, is het beantwoorden van vragen waar ik niet altijd een goed antwoord op heb, maar ik ga het proberen.

1. Wat was voor jou een echte cultuurshock?

Poeh...ik geloof dat ik niet snel geshockt ben omdat ik met mijn Spaanse moeder van kleins af aan niet beter weet dan dat zaken op verschillende plekken anders zijn geregeld. Maar als ik dan tóch iets moet zeggen, dan heb ik de meeste moeite met kinderen die in armoede leven en alle ellende die daar uit voortvloeit.

2. Als je nu je eerste reis opnieuw mag maken, wat zou je dan anders doen?

Helemaal niks. Zo nutteloos om terug te kijken op dingen die je niet kun veranderen...

3. Wat is een van je meest favoriete quotes?

Heb ik niet echt. Ik ben niet erg merkvast en dat geldt ook voor quotes, maar deze spreekt me aan omdat we met zijn allen best wat vergevingsgezinder mogen zijn, ook voor onszelf: 'You were born to be real, not to be perfect.'

4. Als je een schilderij kon maken van een willekeurige omgeving waar je ooit in bent geweest, wat zou je dan schilderen?

Cantabria. Om precies te zijn: De heuvel waar het huis van mijn oudtante op stond met uitzicht over de steden Astillero en Santander. Heel mooie jeugdherinneringen aan deze plek.

5. Als je nu een autobiografie zou schrijven, welke titel zou je die dan geven?

Wat een onmogelijke vraag. 'Eén verhaal, vier continenten' of zo?

6. Is een foto meer waard dan 1000 woorden? Verklaar je nader.

Vaak wel. Zie deze ontroerende foto. Hoef ik verder niet uit te leggen denk ik.

Deze foto heb ik gepikt op Pinterest en komt van etsy.com

foto van: www.etsy.com

7. Hoe ziet de reis van je leven eruit?

Net als Stephen Fry in een London cab of desnoods een busje alle staten van Amerika bezoeken, slingerend van boven naar beneden en weer terug, van rechts naar links. (Ok, ok....van noord naar zuid en andersom, opschuivend van oost naar west.)

8. Als je maar aan één project zou mogen werken, wat zou dat project dan zijn?

Geen. Dat kan ik helemaal niet, me volledig op één ding richten.

9. Wat is je favoriete vervoersmiddel en waarom?

Ik zou willen dat ik met de hand op het hart 'fiets' kon zeggen, maar de eerlijkheid gebiedt me te bekennen dat ik nog veel te vaak in de auto stap.

10.Wat doe je het liefst op een druilerige zondagmiddag?

Hangt af van het seizoen en waar ik ben. Maar ik ben dol op een middag bij de open haard met een boek en een muziekje aan. Niet te lang natuurlijk, want ik heb geen zitvlees.

Ik nomineer....

Nu aan mij de eer en moeilijke taak om vijf andere blogs in het zonnetje te zetten met een nominatie. Het viel niet mee want het aanbod is enorm, maar het is gelukt en dit zijn ze:

Voor alles wat met lezen te maken heeft: boeken, poëzie, recensies, evenementen, enz. Site in ontwikkeling van een jonge, enthousiaste veellezer met een boel informatie en leuke leestips.

Niets aan toe te voegen! Heerlijke site met veel gast bloggers voor als je behoefte hebt aan een avond bingewatchen en je weet niet wat.

Aanstekelijke verhalen van een vrouw die net als ik in een buitenland haar thuis maakt, Griekenland in dit geval. Vlot geschreven en leuke foto's.

Ook dit is een site gemaakt door een vrouw die haar geluk over de grenzen heeft gevonden. Met veel persoonlijke verhalen, maar ook nuttige informatie voor wie plannen heeft om voor korte of lange tijd naar Gran Canaria te gaan.

De enige mannelijke blogger in dit lijstje. Justin fietst de wereld rond en beschrijft openhartig zijn ups en downs, maar het zijn vooral de adembenemende foto's die mij naar zijn site trekken.

Wat wij van jullie willen weten:

1. Wat mag niet in je koffer of reistas ontbreken als je op reis gaat?

2. Wat was jouw favoriete serie in je kindertijd?

3. Welk boek heeft de meeste impact gehad op je leven?

4. Wat is je meest irritante gewoonte?

5. Welke geur roept de beste herinneringen op en waarom?

6. Welk gerecht maak je het liefst voor gasten?

7. Wat is je all time favoriete film?

8. Met wie kun jij een hele avond een boom opzetten en waar gaat het dan over?

9. Aan welke huishoudelijke taak heb je een hartgrondige hekel?

10. Welke pagina zoek je het eerst op zodra je de krant open slaat?

Spelregels Liebster Award

  • Bedank de persoon die jou genomineerd heeft en post een link naar zijn of haar blog

  • Zet een foto van de award op je blog

  • Beantwoord de vragen van de persoon die jou genomineerd heeft en formuleer 10 nieuwe vragen voor de bloggers die je zelf nomineert

  • Nomineer 5 tot 11 blogs

  • Kopieer deze regels in je eigen blogpost

  • Informeer de bloggers die je genomineerd hebt en bezorg hen de link van je eigen blogpost

bottom of page